B2B Content Writer

Content writer

Som content writer skriver jeg det indhold, der skal tiltrække og fastholde dine kunder. Og det kan være alt fra artikler, kundehistorier og pressemeddelelser til blogindlæg, nyhedsbreve og manuskripter til videoer.

Kunsten er at gøre indholdet informativt samtidig med, at det er tiltrækkende og læsevenligt. Content marketing informerer og oplyser dine kunder om din virksomhed, dets produkter og serviceydelser.  Og gør det på en måde, så kunderne oplever, at de får ny viden og lærer noget. Derfor er det et godt værktøj for B2B-virksomheder, hvor kunderne kræver information og fakta, før de træffer en købsbeslutning.

Ja, jeg har brug for god content

En dygtig content writer kan skabe sprødt content

Hvordan skal dit indhold være? Tørt som et daggammelt fransk flutes eller sprødt som en nybagt vaffel? Det skal du overveje, når du vælger content leverandør. Hvem kan levere den helt rigtige tekst? Til hjemmesiden? Til bloggen? Til kundecasen? Til brochuren?  Husk, at content marketing kun fungerer, hvis indholdet er relevant, overbevisende og forståeligt.

Men så virker det også. Med god B2B content marketing når du ud til dine kunder og skaber interesse for dit produkt og din virksomhed. Med indhold af høj kvalitet skaber du kendskab til din virksomhed og genererer effektive leads.

Sådan får du fremragende indhold

Indholdet – teksterne – skriver ikke sig selv. Men du har travlt, og det har dine medarbejdere også. Så indholdet mangler, eller måske er det bare ikke særligt fremragende. Det er her Skrivefirmaet kommer ind i billedet. Her finder du nemlig en tekstforfatter, der leverer tekster af høj kvalitet. Fortræffeligt content, der rammer og engagerer din målgruppe.

Du har også brug for en content writer, du kan sparre med om nye ideer, og som kan omskrive indholdet, så det kan anvendes flere steder. Repurposing hedder det på engelsk og helt grundlæggende handler det om genbrug. Det betyder fx, at en kundecase kan blive til både et blogindlæg og et LinkedIn-opslag. Eller at et produktark kan blive til et emne i et nyhedsbrev og en pressemeddelelse. På den måde får du det maksimale ud af din investering og kan kombinere din content strategi med din social media strategi. Og det er smart.

En content writer kan også hjæpe med at lave en indholdsplan. Det er nemlig godt at have en langsigtet plan for virksomhedens content. For det tager tid at skrive artikler og kundehistorier og opslag på sociale medier. Det er også vigtigt, at din virksomhed har styr på, hvem teksterne skal rettes i mod, og hvilke kanaler de skal bruges på.

Der kan være mange uafklarede spørgsmål. Men effektiv content er velplanlagt og velskrevet.

Content writer til landingssider, sociale medier og blogs

Hvorfor kæmpe med ordene og med tiden, når du kan få en content writer til at skrive for din virksomhed? Det kan være svært konstant at levere friskt indhold til virksomhedens blog, Facebook-side, Twitter-profil eller LinkedIn-profil. Men det findes der råd for. Jeg kan tage en rå og uredigeret tekst og ændre den til et relevant blogindlæg. Eller jeg kan skrive indlæg og opslag helt fra bunden. Målet er, at din virksomhed konstant har opdateret indhold, der tiltrækker og fastholder kunder.