Content writer

En content writer skriver det indhold, der skal tiltrække og fastholde dine kunder. Hvis din virksomhed har en content marketing strategi, har den også brug for indhold. Og det kan være alt fra artikler, kundehistorier og pressemeddelelser til blogs, nyhedsbreve og videoer.

Kunsten er at gøre indholdet informativt samtidig med, at det er tiltrækkende og læsevenligt. Content marketing informerer og oplyser dine kunder om din virksomhed, dets produkter og serviceydelser.  Og gør det på en måde, så kunderne oplever, at de får ny viden og lærer noget. Derfor er det et godt værktøj for B2B-virksomheder, hvor kunderne kræver information og fakta, før de træffer en købsbeslutning.

Sprødt content kræver en dygtig content writer

Hvordan skal dit indhold være? Tørt som et daggammelt fransk flutes eller sprødt som en nybagt vaffel? Det skal du overveje, når du vælger content leverandør. Hvem kan levere den helt rigtige tekst? Til hjemmesiden? Til bloggen? Til kundecasen? Til brochuren?  Husk, at content marketing kun fungerer, hvis indholdet er relevant, overbevisende og forståeligt.

Men så virker det også. Med god B2B content marketing når du ud til dine kunder og skaber interesse for dit produkt og din virksomhed. Med indhold af høj kvalitet skaber du kendskab til din virksomhed og genererer effektive leads.

Content writerens rolle

Indholdet – teksterne – skriver ikke sig selv. Men du har travlt, og det har dine medarbejdere også. Så indholdet mangler. Det er her Skrivefirmaet kommer ind i billedet. Her finder du nemlig en tekstforfatter, der leverer tekster af høj kvalitet. Tekster, der er i øjenhøjde med målgruppen, og som rammer en nerve.

Du har også brug for en content writer, du kan sparre med om nye ideer, og som kan omskrive indholdet, så det kan anvendes flere steder. Repurposing hedder det på engelsk. Det betyder fx, at en kundecase kan blive til både et blogindlæg og et LinkedIn-opslag. Eller at et produktark kan blive til et emne i et nyhedsbrev og en pressemeddelelse. På den måde får du det maksimale ud af din investering og kan kombinere din content strategi med din social media strategi. Og det er smart.

Hvad er din plan for content marketing ?

Det er godt at have en langsigtet plan for virksomhedens content marketing. For det tager tid at skrive artikler og kundehistorier. Det er også vigtigt, at din virksomhed har styr på, hvem teksterne skal rettes i mod, og hvilke kanaler de skal bruges på.

  • Hvilken type indhold vil I levere?
  • Hvem henvender teksterne sig til?
  • Hvad er kundernes forudsætninger?
  • Hvilke onlinekanaler vil I bruge?

Der kan være mange uafklarede spørgsmål. Men effektiv content marketing er velplanlagt og velskrevet. Det kan Skrivefirmaet hjælpe med. I fællesskab kan vi definere mål, medier og indhold.

Kontakt Skrivefirmaet og lad os tage en snak om, hvorfor din virksomhed har brug for en ferm og content writer.